SINT-JANSKRUID OLIE 215 ML

SINT-JANSKRUID OLIE - Breuss massage, massageolie, spierpijn en pijn in de rug, eczeem, littekens, hoest, psoriasis kuur / schubbenziekte, migraine, luieruitslag of zweren, zonnebrand...

SINT-JANSKRUID OLIE

Het Sint-Janskruid — de koningin der kruiden, die rond het Sint-Jansfeest bloeien — wordt al vanouds in de traditionele geneeskunde gebruikt. Het Sint-Janskruid voor de productie van de Sint-Janskruid olie wordt bij ons in de periode rond de zomerzonnewende handmatig geplukt. Omdat we alleen de op een juiste manier opgebloeide en uitsluitend verse Sint‑Janskruid macereren en helemaal geen chemische toevoegingen gebruiken, krijgen we een zeer goede, dieproodgekleurde olie. Het Sint-Janskruid olie kan gebruikt worden voor de massage van pijnlijke rug en spieren.

Fysiotherapeuten en kinesisten

Fysiotherapeuten en kinesisten waarderen het effect van een zeer goede doorbloeding van de huid, dat binnen 5 minuten na toepassing intreedt en tot 2 uur duurt (dit is ook bevestigd door dermatologische tests, uitgevoerd door de Medische Faculteit van de Karelsuniversiteit). Vooral bij de speciale Breuss massage is het onvervangbaar. Het preparaat verzacht en kalmeert droge, gevoelige en geïrriteerde huid.

Het is ook perfect geschikt voor de regeneratie van de huid na zonnebrand, brandwonden, kneuzingen en doorligwonden. Dankzij zijn genezende en ontstekingsremmende werking is het Sint‑Janskruid ook geschikt voor de behandeling van littekens. Het beste is het, om de olie na een bad op de natte huid aan te brengen en grondig in te smeren.

Een uitstekend effect wordt verkregen, wanneer het product direct aan het badwater wordt toegevoegd: daardoor ontspant het lichaam en geest en wordt droge en door eczeem(psoriasis) aangetaste huid op een aangename manier ingevet.

Leg bij aandoeningen van de luchtwegen warme kompressen met Sint‑Janskruid olie op de borst, die het ophoesten van slijmen vergemakkelijken.

Het smeren van de slapen met de Sint-Janskruid olie helpt bij migraine en neuroses, het kruid heeft namelijk een aantoonbaar kalmerend en antidepressief effect.

ACTIE: 3+1 GRATIS / 5+2 GRATIS

LET OP: Vermeerdert de sensitiviteit voor het zonlicht, niet gebruiken voor zonnebad.

GEBRUIK JANSKRUID OLIE:

Huid smeren, spieren masseren, de olie aan het badwater toevoegen (voeg 1 tot 2 eetlepels olie in het bad toe en roer dit door elkaar). Het middel verhoogt de gevoeligheid van de huid voor zonlicht. Gebruik het daarom niet vóór het zonnebaden.

INGREDIËNTEN: Hypericum Perforatum Flower, Vitamine E, Helianthus Annuus seed Oil (van de koude persing).

HET EFFECT IS BEVESTIGD DOOR KLINISCHE STUDIES

Door klinische proeven van de SINT-JANSKRUID OLIE van Dr. Dudek, uitgevoerd in de laboratoria van de 1ste Medische Faculteit van de Karelsuniversiteit, werd zijn sterke doorbloeding stimulerende en verwarmende effect bevestigd dat binnen 5 minuten na toepassing intreedt en tot 120 minuten duurt.

Een dergelijk effect kan alleen worden bereikt met behulp van chemische stoffen of chemische toevoegingen in de massageproducten, die vaak allergische reacties veroorzaken. Op basis van deze klinisch bevestigde eigenschappen en ervaringen van de traditionele genezers is het ook perfect geschikt voor intensieve massages van de wervelkolom en het bewegingsapparaat en bijna onmisbaar bij de speciale Breuss massage. De kalmerende werking van de olie is gunstig voor de behandeling van gevoelige huid van kinderen en mensen met allergieën.

Aanbeveling:

Als je beslist om de Sint-Janskruid olie in een apotheek of in een kruidenwinkel te kopen, is het goed om te weten dat een juist gemaakte olie karmozijnrood van kleur en helder moet zijn, de karakteristieke aangename geur van het Sint-Janskruid moet hebben en natuurlijk geen kunstmatige stoffen of conserveringsmiddelen mag bevatten.

Zoals fysiotherapeut met 15 jaar ervaring die ik heb, moet ik zeggen dat met massageolie Sint-Janskruidolie Dr. Dudek werkt men prima, en ik zie grote effecten vooral met Breuss massage.

Anne(47)

Zoals een volkswijsheid zegt:

In de periode rond de zomerzonnewende in het begin van de zomer hadden mensen, die geïnteresseerd waren in geneeskrachtige kruiden, altijd vooral het bloeiende Sint‑Janskruid verzameld en verwerkt. Het was niet alleen omdat het kruid in verband wordt gebracht met de sprookjesachtige sfeer van de Sint-Jansnacht. Deze opmerkelijke geneeskrachtige plant is ook bij ons sinds onheuglijke tijden mensen bekend als het kruid van St. Johannes de Doper. Officieel bekend als Sint-Janskruid bevat dit kruid de rode kleurstof hypericine, etherische oliën, tannines, rutine en antibacteriële stoffen. Daarom heeft het een sterke ontstekingsremmende, kalmerende en antiseptische werking.

Kruidentherapie

Het kruid wordt meestal toegepast in de vorm van thee, bijvoorbeeld bij inflammatoire spijsverteringsstoornissen in verband met de maag-, lever- en galblaasactiviteit, bij zenuwirritatie en slapeloosheid, maar ook bij nierproblemen. Het is een belangrijk onderdeel van theeën, die helpen om de nieren te reinigen en angst, depressie en migraine te verlichten. Bij uitwendig gebruik heeft het Sint-Janskruid een ontstekingsremmende werking, gunstig effect op de genezing en de circulatie in de huid, vooral bij toepassing op slappe en pijnlijke plekken, littekens, ruwe huid, schaaf- en doorligwonden. Vanwege deze effecten genoot de Sint-Janskruid olie vroeger grote populariteit en werd het heel vaak thuis gemaakt, net als de traditionele goudsbloem- of smeerwortelzalf op reuzelbasis.

De koudgeperste zonnebloemolie behoudt alle voedingselementen. Ze bevat hoofdzakelijk vetzuren (linolzuur, palmitinezuur, stearinezuur, oliezuur), verder ook lecithine, tocoferolen, carotenoïden, wassen en een grote hoeveelheid vitamine E. De olie verzacht en hydrateert de huid.

SINT-JANSKRUID OLIE | Dr. Dudek - Traditioneel en natuurlijk